Első találkozás

Első alkalommal  egy beszélgetés keretében megbeszéljük az adott problémát, meghatározzuk mi a cél. Amennyiben a mozgásterápia hasznos a célkitűzés szempontjából, akkor megkezdődhet az állapotfelmérés. 

Felmérés

Egy részletes anamzézissel kezdődik a felmérés, mely az idegrendszer rendezetlenségét vizsgálja elsősorban. Majd a felmérés kiterjed többek között: 

  • az érzékszervek épségére
  • a jó ceruzafogásra
  • az elemi mozgások összerendezettségére
  • az egyensúlyérzékre
  • a pontos finommozgások
  • a keresztcsatornák működése
  • a testséma kialakulása
  • a kéz, láb, fül, és szemdominancia meghatározása
  • szemmozgások koordináltsága
  • térérzékelés, térirányok felismerése
  • reprodukáló képesség
  • soralkotás képessége
  • szem-kéz koordináció
  • iránykövetés képessége
  • biztos alak- háttér megkülönböztetés
  • alak-forma-szín és nagyságállandóság
  • Gestalt látás
  • azonosság-különbözőség felismerése
  • analizáló-szintetizáló képesség
  • általános tájékozottság
  • beszédkészség
  • gondolkodás
  • emlékezet
  • figyelem
  • feladattudat
  • kudarctűrés
  • felnőttekhez való viszonyra. 

Gyakorlat

A felmérést követően 8-13 mozgásos feladatból álló gyakorlatsor kidolgozása következik, melyet betanítás után minden nap, rendszeresen otthon kell végeznie a gyermeknek. A mozgássort megmutatom, igény esetén kis videós segítséget is biztosítok mellé, hogy minél könnyebb legyen az otthoni gyakorlás. A feladatok egymásra épülnek, az egyszerűbbtől haladunk a bonyolultabb felé. Ezután 4-6 hetente egy újabb konzultáció keretében egyszeri találkozás szükséges, ahol a gyermek fejlődési ütemének megfelelően módosítom a gyakorlatokat. 

Az otthoni gyakorlás minden nap kb. 20-30 percet vesz igénybe. 

A konzultációk számát nehéz előre megjósolni, hiszen mindenki a saját ütemében tud előre haladni, de általában 1 év, ami szükséges ahhoz, hogy egy gyermek állapotában pozitív változás álljon be. 

Kiknek ajánlott? 

A fejlesztés már egészen kicsiknél is alkalmazható, átlagosan nagy csoportos óvodás kortól és akár felnőttkorban is lehetséges az ezen irányú fejlesztés. Ami nagyon fontos, hogy mind a szülő, mind a gyermek együttműködésére szükség lesz az eredményességhez.