Legfontosabb alkalmazási területek
Tanulási nehézségek problémakörébe tartozó területek:
- olvasási nehézség (Dyslexia)
- írással kapcsolatos nehézség (Dysgraphia)
- matematikai nehézség (Dyscalkulia)
- Észlelés zavara: látás, hallás, mozgás, tapintás
- Figyelem és koncentráció zavarai
- Lemaradt mozgásfejlődés
- Térérzékelés zavara, nehéz tájékozódás
- Ügyetlen finommotorika
- Bizonytalan kézdominancia
- Megkésett beszédfejlődés, súlyos beszédhibák
- Beilleszkedési nehézségek
- Enyhe fokú értelmi fogyatékossággal élő gyermek
- ADHD
A módszer lényege, hogy komplex egyéni felmérés alapján összeállítok a gyermek számára egy fejlesztő feladatsort, melyet megtanítok a szülőknek is, így képessé válnak a mindennapokban aktívan segíteni gyermeküknek a fejlődésben. A feladatsor kiegészülhet különböző, könnyen kivitelezhető stresszoldó feladatokkal is. Eszközigénye nagyon minimális és a főbb pedagógiai elvekhez igazodik. (mint pl. a fokozatosság és a rendszeresség elve) Legtöbbször látványos a fejlődés a rajzkészség, beszédkészség, helyesírás, olvasás, matematika területén. Kevésbé látványos, de határozott fejlődést tapasztalunk az érzelmi kiegyensúlyozottság és a figyelem területén. Szorosabb érzelmi kötődés alakul ki a gyakorlatok által a szülővel (ringatás) is.
Ellenjavallat
A mozgásterápiának ellenjavallata nincs, bármilyen más fejlesztő eljárással kombinálható!